Managerul de la Philips Romania, Petronius Secareanu, spune ca penetrarea pietei televizoarelor este undeva la 80%, din care 20% reprezinta procentul de aparate alb-negru, care se regasesc mai mult in mediul rural. ?Cauza acestei ponderi este nivelul de trai scazut fata de alte tari, unde procentul se apropie de 100%. Apoi, disponibilitatea alimentarii cu energie electrica este un alt factor care afecteaza nivelul de penetrare a pietei. Iar un alt aspect este legat de polarizarea pietei?, afirma Secareanu. Cu toate ca multi romani nu au avut de ales si au ramas cu televizoarele alb-negru, capetele de serie, cu preturi intre 1500 - 11.000 euro, au prins cheag pe piata de profil, fiind cumparate exclusiv de cei care si le permit. ?Cei care prefera televizoarele ultraperformante nu sint adeptii sistemului de cumparare in rate. Ei platesc pe loc, cu bani lichizi sau cu carte de credit?, declara Ovidiu Bejan, director de marketing si vinzari la Genco Electric Romania.
Monitoare cu cristale lichide
Cea mai noua tehnologie in materie de televizoare este LCD (Liquid Crystal Digital). Practic este vorba de un ecran din sticla care controleaza electronic lumina care trece prin el. Asemenea televizoare au patruns la noi abia pe la sfirsitul anului trecut. In rindul modelelor ?avansate?, cum le numesc specialistii, se numara si televizoarele cu plasma, prezente pe piata romaneaca de vreo doi ani. Caracteristicile legate de rezolutia imaginii (exprima fidelitatea acesteia), de diagonala care depaseste fara probleme 100 cm, posibilitatea de a urmari mai multe programe odata, imaginile fiind impartite in mod egal pe ecran, faptul ca televizorul poate fi conectat la calculator, ca poti micsora sau mari imaginea dupa plac, ca ti se afiseaza intreaga lista de programe astfel incit sa nu ai altceva de facut decit sa selectezi postul dorit, sint aspecte care detasea