Pe om l-au despartit de dobitoace mersul biped si graiul articulat. Gandirea, ratiunea, judecata, atitudinea, comportamentul au venit dupa aceea. Cel mai important (ce e intai nu e pe urma!) mi se pare mersul vertical. Ridicarea din tarana, mocirla, intuneric sau coborarea din pom. Vazand, auzind, respirand cu capul sus, omul a putut sa si vorbeasca apoi, sa comunice omeneste, sa se comporte ca oamenii, sa umanizeze la randu-i, sa ajunga personalitate, caracter, Om. Trestie fragila, dar ganditoare, vorbitoare si verticala. Asa au ajuns oamenii oameni si s-au comportat omeneste. Veacuri in sir, milenii de-a randul. Pana cand unii dintre bipezi si-au adus aminte de fosta lor conditie de animal si au inceput sa renunte la verticalitate, la demnitate, la onoare si la alte calitati eminamente umane. Asa s-au nascut javrele, lingaii, jigodiile, cateii. Adica insii fara instrumentul verticalitatii si mersului biped, umilii de profesie, iesmenii, lacheii, slugile, din randul carora se recruteaza (atunci cand este debarcat) tradatorii, acuzatorii, asasinii made in Targoviste 1989. Pe om l-au despartit de dobitoace mersul biped si graiul articulat. Gandirea, ratiunea, judecata, atitudinea, comportamentul au venit dupa aceea. Cel mai important (ce e intai nu e pe urma!) mi se pare mersul vertical. Ridicarea din tarana, mocirla, intuneric sau coborarea din pom. Vazand, auzind, respirand cu capul sus, omul a putut sa si vorbeasca apoi, sa comunice omeneste, sa se comporte ca oamenii, sa umanizeze la randu-i, sa ajunga personalitate, caracter, Om. Trestie fragila, dar ganditoare, vorbitoare si verticala. Asa au ajuns oamenii oameni si s-au comportat omeneste. Veacuri in sir, milenii de-a randul. Pana cand unii dintre bipezi si-au adus aminte de fosta lor conditie de animal si au inceput sa renunte la verticalitate, la demnitate, la onoare si la alte calitati eminamente umane. Asa