* Peste 15 la suta din populatie are televizoare alb-negru * Romanii se mai uita inca la televizoarele Diamant, Sirius, Olt sau Sport Consiliul National al Audiovizualului a dat ieri publicitatii rezultatele unui sondaj privind audienta nationala TV, efectuat pe un esantion de 12.000 de gospodarii. Studiul, solicitat de CNA si platit de Guvern cu 50.000 de euro, a fost realizat, in urma unei licitatii, de CURS si Mercury Research. Sondajul releva, potrivit lui Ralu Filip, presedintele Consiliului, ca Romania este cel mai mare consumator de televiziune din Europa, dar ca populatia beneficiaza de o dotare slaba cu aparatura TV. De asemenea, membrii Consiliului au atras atentia asupra decalajului urias dintre mediul urban si cel rural, sub aspectul numarului de programe receptionate, al aparaturii folosite etc. Studiul a mai relevat ca "pe teritoriul Romaniei raman mici gauri negre unde nu se prinde nici un post de televiziune", 2 la suta din gospodarii neavand acces nici macar la postul public Romania 1. Datele oferite de sondaj sunt, pe alocuri, de-a dreptul socante. Astfel, in 14,4 la suta dintre gospodariile din Romania nu exista nici un televizor (in mediul rural procentul se ridica la 22,5), in timp ce peste 15 la suta dintre posesorii de aparate TV au televizoare alb-negru. In topul marcilor detinute de romani, dupa cateva marci straine, urmeaza, incepand cu locul sase, marci precum Diamant (4,51 la suta dintre romani), Sirius, Olt, Sport, Electronica etc., iar aproape 30 la suta dintre romani au televizoare cumparate la mana a doua. De asemenea, doar 45,6 dintre televizoare au teletext. In ceea ce priveste reteaua de cablu, in orase, 79,7 la suta dintre posesorii de aparate sunt conectati, iar la sate doar 22,4 la suta. Apetenta romanilor pentru programele de televiziune este extrem de mare, 81 la suta dintre posesorii de televizoare deschizandu-le zilnic. In zi