Dupa scumpirile din aceasta luna, vinzarile de alimente au scazut cu 5- 10%. Piinea din comert nu mai are cautare, la fel ca si carnea gata taiata si ambalata. De la 1 iulie, toate produsele alimentare s-au scumpit, ca urmare a factorilor vesnic invocati de mai-marii statului: cresterea pretului petrolului, variatiile de curs ale dolarului si ale monedei europene, inflatia, ori alte motive menite sa amarasca si mai mult romanul, care vede cum preturile cresc, iar salariul ori pensia a ramas la aceeasi valoare de aproape doi ani. Din pacate, producatorii nu s-au asteptat ca noua scumpire sa ii motiveze pe romascani sa aleaga foamea decit sa cheltuiasca tot salariul in citeva zile: vinzarile magazinelor din Roman au scazut cu 5-10%, in numai zece zile. Piinea, dulciurile, uleiul, zaharul, dar si berea si-au marit pretul cu 500 - 1.000 de lei, vinurile s-au scumpit cu pina la 4.000 de lei, sucurile - cu 2.000 de lei, iar carnea - cu 5-10.000 de lei/kilogram. "Singurele produse care au - deocamdata - acelasi pret sint detergentii si sapunurile, insa cred ca aceasta are drept cauza unica faptul ca produsele se afla inca in stocuri, in depozite. Este foarte probabil ca un nou val de scumpiri sa apara dupa ce se va epuiza marfa din depozitele producatorilor", a declarat un patron al unui magazin romascan. Comerciantii spun ca vinzarile au scazut cel mai mult la piine si carne, pentru fiecare caz existind si o explicatie: pentru ca piinea este scumpa, romascanii isi fac singuri piine la cuptor sau se bucura de o mamaliga fierbinte, pentru ca malaiul este inca ieftin. Carnea, al carui pret - in cazul carnii de calitate - bate 75 - 80.000 de lei/kilogram, a devenit inaccesibila pentru jumatate din populatia Romanului. In concluzie, s-a gasit si o solutie: romascanii cumpara animale vii, al caror pret este extrem de mic pentru ca proprietarii nu mai au cu ce sa le hraneasca - a