Sunt pe cale sa pierd un amic. Ca sa-l recuperez, as avea nevoie de foarte multi bani. As putea sa deschid un cont si sa dau un anunt lacrimos la gazeta, poate pica ceva. Dar daca fac o colecta, musai trebuie sa pomenesc si de-o operatie, iar problema mea n-are nici o gara cu chirurgia. Sunt disperat, am incercat si cu detergentul ala scump si n-a mers. Tocmai, ca de la detergent a inceput totul. Un detergent universal, marca Amway, care in loc sa se ocupe de pete, ca toti detergentii, face tot felul de minuni enervante. Poate fi folosit, de pilda, ca ingrasamant, pentru ca-i ecologic. Am vazut cu ochii mei demonstratia: se toarna un capacel din recipientul minune in glastra cu floarea favorita si, ce sa vezi, coafura plantei rezista. Ei bine, exista fapturi pe care chestiile astea le impresioneaza. De pilda, amicul meu. Pentru unii, nu conteaza ce culoare politica are detergentul lor personal, poate fi social-democrat, national-taranesc, crestin-democrat, moharhist sau liber-schimbist, stelist sau dinamovist; dar sa ramana in bucatarie sau baie si sa se ocupe de unsori si de pete, ca doar nu l-au tocmit sa se-ntinda la cafelute si tigarele cu invitatii. Amicul meu insa e din alta plamada: cand a aflat ce cult si destept e detergentul ala scump, ce mult a calatorit si cate stie sa faca, s-a pierdut cu firea. De atunci, parca-i mereu in sevraj, de parca-n loc sa-l asmuta la pete, ca pe detergentii obisnuiti, s-a apucat, cu pietate, sa soarba din el: de cateva luni, propovaduieste tuturor, ca un sectar in transa, despre marea sa iluminare, pe care-o numeste Afacerea. Ca sa fie si mai clar pentru toti, si-a cam lasat balta afacerile personale, care mergeau binisor: acum vorbeste cu mare dispret despre ele si le-ar lepada imediat daca n-ar avea nevoie de bani pentru partea cealalta: caci Afacerea, evident, cere investitii si nu poate sa aduca bani fara sa-ti curete, inta