Marii actori nu se tem de spectacolele "de buzunar". Ma rog, nu toti, ci aceia care sunt constienti de valoarea lor si au ajuns sa-si pretuiasca independenta, sa o foloseasca pentru a face teatru si Marii actori nu se tem de spectacolele "de buzunar". Ma rog, nu toti, ci aceia care sunt constienti de valoarea lor si au ajuns sa-si pretuiasca independenta, sa o foloseasca pentru a face teatru si pentru sufletul lor. Doua cazuri recente au prilejuit aceasta observatie: destul de rar prezent pe scena in ultimul timp, Adrian Pintea a creat o companie care ii poarta numele si a produs un prim spectacol, Repetitie cu Barrymore, avand la baza un text pe care publicul romanesc l-a vazut cu cateva stagiuni in urma in interpretarea lui Stefan Iordache. Un mare actor, coborator dintr-un "clan" actoricesc celebru, parte integranta din istoria scenei engleze, isi povesteste viata, impletind amintirea rolurilor cu cea a mariajelor. Pentru un actor shakespearean (dar nu numai) ca Adrian Pintea e un prilej de a jongla atat cu personajele celebre, cat si cu nuantele dezamagirii si pulsatiile vietii, inca prezente in substanta personajului Barrymore. Ii da replica, in calitate de sufleur, care a ajuns sa-si cunoasca foarte bine colaboratorul, Marius Chivu, unul dintre tinerii actori remarcati de toata lumea, dar ale carui calitati nu sunt suficient puse in valoare pe scena de la Bulandra, unde este angajat. Poate de aceea, el are tendinta de a fi putin excesiv in acest spectacol (jucat initial in Clubul Prometheus, apoi in sala Atelier a Teatrului National). Prezenta sa este, totusi, binevenita, adaugand un contrapunct permanent caderilor melancolice ale protagonistului. La randul lui, Marcel Iures se exprima de ani de zile in spatiul independent, ca initiator al unei adevarate "zone libere de creatie" la Teatrul Act. Pe langa spectacolele gazduite, Act se manifesta si ca producator