Patronii magazinelor alimentare de pe litoral au toate motivele sa se bucure in acest sezon estival. Desi pretul produselor a crescut, in medie, cu 10-15% fata de anul trecut, vinzarile s-au marit si ele in aceeasi masura.
Comerciantii de la mare au pregatit preturi de sezon
Patronii magazinelor alimentare de pe litoral au toate motivele sa se bucure in acest sezon estival. Desi pretul produselor a crescut, in medie, cu 10-15% fata de anul trecut, vinzarile s-au marit si ele in aceeasi masura. Principala cauza a acestei tendinte este faptul ca turistii de pe litoralul romanesc, tot mai putini si cu portofelele din ce in ce mai subtiri, prefera sa cumpere mincare si bautura de la supermarket decit sa mearga pe o terasa unde o friptura cu cartofi prajiti, salata si un suc sau o bere depasesc 350.000 lei. In topul preturilor ?stupefiante? de pe litoral se afla chiar alimentul de baza, piinea, care in magazin costa 7.000 de lei, iar in localuri 1.000 de lei felia.
Apa, soare si mincare... ieftina
Magazinele alimentare din toate statiunile, incepind cu Mamaia si terminind cu Mangalia sint des vizitate de turistii care au ales sa petreaca un concediu pe litoralul romanesc. Sefii acestor magazine spun ca afluxul mare de clienti se datoreaza, culmea!, scaderii puterii de cumparare a romanilor, care, dupa ce platesc cazarea (care ajunge, in cel mai bun caz, la 100.000 de persoana la cort sau 300.000 locul) nu mai au bani sa iasa si la terasele de pe faleza. Prin urmare, iaurtul si parizerul au devenit masa de baza a celor care vin la mare. ?Vinzarile sint mai mari ca anul trecut.
Cel mai mult se cauta apa minerala, sucurile, berea si, deosebit fata de ultimii ani, mincarea. Marea majoritate a clientilor se orienteaza spre produsele cele mai ieftine?, spune Remus Iarta, responsabil la supermarketul Perla din Mamaia, cel mai mare din