Spatiile medievale ale Palatului Cotroceni. Un loc in care esti patruns de amintirea unor vremuri trecute, din care nu a mai ramas decat nostalgia. Ioan Nemtoi. Un artist modern, pentru care sticla a Spatiile medievale ale Palatului Cotroceni. Un loc in care esti patruns de amintirea unor vremuri trecute, din care nu a mai ramas decat nostalgia. Ioan Nemtoi. Un artist modern, pentru care sticla a devenit materialul in care isi gasesc locul simboluri care sa recompuna o lume. De miercuri seara si pana in luna septembrie, la Cotroceni, vechiul si noul se contopesc, fac loc "Apei si Focului", doua dintre elementele primordiale, pentru a se intinde, a se contorsiona, a se cauta si a se gasi intr-un joc care porneste de la inceputuri si merge undeva pana "dupa sfarsit", acolo unde, tot din apa si foc, se va naste altceva. Nu va asteptati ca "Apa si foc" sa fie o expozitie clasica; nu veti avea parte nici de lucrari "expuse" ca sa fie expuse, nici de un spatiu cu care v-ati obisnuit. Impartirea de tip medieval, cu camarute mici, comunicante, cu locuri care se deschid sau se inchid o data cu urcarea sau coborarea unor scari se pliaza perfect pe ideea artistului de miscare. Pentru ca nimic nu este static; bilele de sticla pot oricand sa o ia la fuga si sa invadeze spatiul, flacarile de un rosu care pare, la un moment dat, diabolic, prin puterea lui, pot sa dea impresia unui foc continuu. Iar ceea ce "fluidizeaza" intregul este chiar legatura dintre sticla transparenta, care poate aduna in ea totul, de la lumina pana la intuneric, si cea colorata, intr-un fel personificata, pentru ochii nostri. Pentru ca este un dialog intre vazut si nevazut; totul se petrece pe suprafata transparenta sau opaca, totul se schimba, in functie de privitor si in functie de momentul zilei, cand lumina filtrata intra pe ferestrele mici si arunca irizatii asupra sticlei. Rosul si transparentul, apa