•Decizia directorului Mihai Giubernea de a semna contractul de inchiriere a celor 30 de microbuze cu SC Bursa Moldovei SA s-a dovedit a fi, pentru unitatea ieseana de transport in comun, o afacere paguboasa •Contractul dintre SC Autobuzul SA si SC Bursa Moldovei SA a fost incheiat fara a se tine cont de prevederile Legii 31/1990, legea societatilor comerciale
In cursul saptamanii trecute, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au demarat o ampla ancheta de presa in care erau dezvaluite neregulile descoperite in afacerea microbuzelor inchiriate de SC Autobuzul SA. De asemenea, in cadrul articolelor publicate, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au demonstrat ca decizia directorului Mihai Giubernea de a semna contractul de inchiriere pentru cele 30 de microbuze cu SC Bursa Moldovei SA s-a dovedit a fi, pentru unitatea ieseana de transport in comun, o afacere paguboasa. Aceasta afirmatie poate fi facuta tinand cont chiar de afirmatiile directorului unitatii, Mihai Giubernea. Astfel, conform acestuia, valoarea zilnica a incasarilor pentru un singur microbuz Iveco este de aproape 4 milioane lei, ceea ce inseamna ca, pentru 30 de microbuze, valoarea incasarilor este de 95.500 euro pe luna. Daca din aceasta suma se scade valoarea carburantilor, valoarea a 30 de anvelope, salariile celor 400 de angajati, cu tot cu obligatii financiare aferente platii salariilor si chiria lunara pentru cele 30 de microbuze, de 54.240 euro, se poate spune ca SC Autobuzul SA are un deficit lunar de 15.640 euro, datorat contractului de inchiriere incheiat cu SC Bursa Moldovei SA.
Nereguli
In cursul saptamanii trecute, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au intrat in posesia unui act de control, inca nefinalizat, aflat in reteaua de calculatoare a Municipalitatii iesene. In acest act este specificat ca, data fiind importanta contractului de prestari