Sara Danius ( nascuta 1962, in Suedia) este profesoara de literatura comparata la Universitatea Uppsala. A beneficiat de burse la Stanford University ( USA) si la Berlin. Una dintre primele ei carti ii este dedicata lui Proust, dar succesul cel mai mare l-a obtinut cu The Senses of Modernisme: technology, perception and aesthetics, aparuta in 2001. A vizitat Romania in 2002, fiind invitata sa conferentieze la New Europe College -Bucuresti.
Am descoperit cu mult timp in urma un articol al lui Italo Calvino intitulat Ochii bufnitei, aparut in La Repubblica, in 1980, cu ocazia comemorarii lui Gustav Flaubert. In aparenta, nimic deosebit. Un elogiu adus scriitorului francez si mai ales ultimei sale scrieri, Trois Contes, din 1877. Dar in acest scurt articol Calvino remarca un lucru formidabil. Nu despre disparitia autorului omniscient incepind cu Flaubert vorbeste Calvino, nici despre obsesia de a cauta le mot juste, sau despre timpul pierdut cu alegerea detaliilor autentice, nici despre scandalul ce a urmat publicarii romanului Ema Bovary ( 1857), si nici despre viata lui Flaubert. Calvino se opreste asupra unei singure trasaturi a scriiturii lui Flaubert, asupra uneia pur formale: aspectul esential vizual. Si, intrerupind descrierea formidabilei capacitati a lui Flaubert de a-l face pe cititor sa vada, Calvino ofera o istorie miniaturala a romanului:
Exista o istorie a imagisticii in roman intelegind romanul ca arta a construirii personajelor si lucrurilor ca imagini ce se suprapune in parte peste faze ale istoriei genului romanesc. Romanul, de la Madame de Lafayette pina la Benjamin Constant, exploreaza cu o remarcabila acuratete constiinta umana, dar toate paginile sale sint obloane inchise ce ascund privirii orice altceva. Imagistica incepe in roman cu Stendhal si Balzac si ajunge, prin Flaubert, la un echilibru ideal intre cuvint si imagine