- Editorial - nr. 140 / 19 Iulie, 2003 Ne aflam in plin sezon turistic estival, anotimp al deconectarii de la stresul zilnic provocat de disconfortul social si, mai ales, de cel economic. Avem nevoie de o destindere pentru suflet si trup, dar si de o redescoperire a frumosului de langa noi, fiindca modul cum ne petrecem concediu reprezinta si un posibil indicator al nivelului de trai, al gradului de civilizatie. Din nefericire, tot mai multi cetateni ai Romaniei democrate nu-si pot permite un sejur de cateva zile la munte sau la mare, in cel mai fericit caz isi cauta linistea si odihna pe langa casa sau prin locurile de bastina. Dincolo de aceste aspecte, turismul poate reprezenta o activitate, o afacere extrem de profitabila, prin faptul ca aduce in tara valuta, totodata, schimba imaginea Romaniei in fata strainilor. De pilda, in situatia actuala, cand doar 14 la suta dintre francezi sunt de acord cu aderarea Romaniei la UE, primul ministru Adrian Nastase, aflat in vizita in Franta, le-a propus francezilor sa vina la fata locului pentru a se convinge de realitatea romaneasca. Este adevarat ca Guvernul social democrat manifesta o preocupare deosebita pentru atragerea turistilor straini, a investitorilor in acest domeniu, pentru a dezminti informatiile oferite din strainatate, cum ca la noi hotia este la moda, ca din punct de vedere al igienei mai avem multe de facut, iar in ce priveste bacsisurile, coruptia si profesionalismul personalului hotelier lucrurile lasa mult de dorit. Ne risipim in nimicuri si ne lamentam ca nu suntem sprijiniti, dar nu avem curajul sa ne analizam putin activitatea, nepasarea in fata unor oportunitati de afaceri capabile sa ne scoata din letargia postrevolutionara. S-au infiintat facultati cu profilul de turism si servicii, o multime de scoli postliceale si clase de liceu cu profilul respectiv, se organizeaza targuri internationale de