Mitrea il contrazice pe Tanasescu? in chestiunea restructurarilor de la CFR
Restructurarea sistemului feroviar va presupune disponibilizarea a 9.000-11.000 de angajati, in principal din companiile CFR Calatori, CFR SA si CFR Marfa, dar nu si inchiderea de linii ferate, a declarat ieri Miron Mitrea, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului. Mitrea il contrazice astfel pe colegul sau de la finante, care? afirmase ca ar fi vorba de 17.000 de concedieri si ca se vor inchide linii ferate nerentabile. ?Sistemul feroviar din Romania prezinta o serie de particularitati fata de cel din Uniunea Europeana. Daca in tarile din UE transportul de marfa detine o pondere de 6-8% din total, iar cel de calatori de 12-14%, in Romania aceste cote sint de 42%, respectiv de 53%. De aceea, va trebui sa pastram capacitatile de transport feroviar, la nivelul cerintelor tarii noastre?, a spus Miron Mitrea. Tarile din UE platesc pentru salariatii din transportul feroviar 40-59% din fondul de salarii, iar in Romania ponderea este de 28%. In prezent, numarul angajatilor din cele trei companii, exclusiv filiale, se ridica la 84.000, fata de 200.000, in 1990. Disponibilizarile sint prevazute sa se realizeze in perioada iulie-30 septembrie 2003. (I.R.)
Singura sectie productiva a uzinei de la Cimpulung Muscel s-a inchis
Singura sectie ramasa activa la fabrica de masini ARO Cimpulung s-a oprit ieri din cauza pierderii unui contract pentru constructorul de autoturisme Dacia-Renault, informeaza sindicatul uzinei. Sectia ?Prese Mari? fabrica piese presate pentru care primea aproape 5 miliarde de lei pe luna. Bani care, sustine liderul sindicatului Solidaritatea, Ion Cotescu, asigurau jumatate dintr-o transa de salarii pentru angajatii care ramasesera in uzina.? ?Rezilierea s-a produs din cauza intirzierii onorarii comenzilor, dar si din alte motive care nu