- Sportiv - nr. 141 / 22 Iulie, 2003 Intaia scoala de pilotaj de pe aceste meleaguri a functionat la Sangeorgiul de Mures, unde era si hangarul pentru "inaripate". Planoarele adapostite acolo au rezistat ocupatiei Ungariei horthyste, instaurata imediat dupa cedarea partii de nord a Transilvaniei. Dupa razboi, cu sprijinul noilor autoritati instalate la Targu-Mures, planoarele au iesit la.., lumina si, la 1 mai 1945, a fost realizat primul zbor de catre Trózner Francisc, pilot-planorist categoria C, nimeni altul decat cel care, peste ani, avea sa devina medicul sef-adjunct al judetului Mures. Cum s-a desfasurat zborul. In orasul eliberat a avut loc defilarea de 1 Mai, intr-o zi splendida, eveniment la care au fost prezenti si zburatori targumureseni cu un planor amplasat in fata tribunei oficiale. Dupa defilare, planoristii s-au dus la Sangeorgiu de Mures, au urcat dealul si cu ajutorul unei franghii de cauciuc, gasita in sura unui localnic, au efectuat primul zbor al acelui an. Apoi, au organizat prima tabara cu regim intern, frecventata de peste 40 de elevi. Pana in toamna anului 1945, dintre cei 40, s-a reusit brevetarea a 34 de piloti, categoria A. Trózner Francisc s-a ocupat de instruirea noilor elevi, pana in 1947. Ulterior a devenit unul dintre cei mai activi sefi de district aeronautic ori de comisie regionala de aviatie sportiva. Activitatea de zbor continua, folosindu-se ca metoda de lansare tot sandoul. Elevului Nicolae Stroia, mai tarziu pilot si comandant militar, i-a suras sansa de a fi primul urcat in planorul PILIS, un aparat de zbor fara motor mai fin in comenzi. Decolarea a fost una mai putim obisnuita. Vantul s-a intensificat brusc si, spre uimirea celor prezenti, planorul a luat start spre inaltimile cerului. Dupa un zbor nu lipsit de un oarecare risc, aterizarea a fost perfecta. In scopul de a se strange fonduri, cei de la Scoala de pilotaj T