Daca americanii vor bate palma cu APAPS, componentele autoturismelor de teren vor fi fabricate in Romania si montate in Brazilia Pachetul majoritar de actiuni al S.C. ARO Campulung (7.256.816 actiuni, reprezentand 68,703% din capitalul social) ar putea intra in proprietatea producatorului american de autoturisme de teren, CROSS LANDER, singura companie care a depus pana la data limita, 28 iulie a.c., o oferta de cumparare. Pe langa linia tehnologica de fabricare a cunoscutelor autoturisme de teren - "emblema industriala a Romaniei", cum spunea deunazi primul-ministru Adrian Nastase - ARO dispune de capacitati de productie pentru diverse componente auto, masini unelte, SDV-uri si diverse matrite. In ultimii ani, insa, uzina de la Campulung a traversat cea mai neagra perioada de la construirea si darea in functiune. In lipsa fondurilor necesare, nici macar comenzile facute de Ministerul de Interne si Ministerul Educatiei, pentru cateva zeci de masini, nu au putut fi onorate. Asa se face ca, in primul trimestru al acestui an, la o cifra de afaceri de 229 miliarde lei, ARO a inregistrat pierderi de 95 miliarde lei, fabrica ajungand, practic, in faliment. Cel de-al doilea actionar important al societatii, dupa APAPS, este SIF Oltenia, care detine 22,6% din capitalul social. Potentialul cumparator al ARO, firma Cross Lander Industria e Comercio, este o societata mixta, compusa din compania americana Lacare Auto Distributors si grupul brazilian Samambaia. In anul 2002, ARO si Cross Lander au incheiat un acord de transfer de tehnologie pentru montajul autovehiculului utilitar ARO 24, in centrul de productie Manaus, din statul Amazonia. La acel moment, conducerea companiei americane anunta ca fabrica va atinge o capacitate de productie de 12.000 de automobile pe an.