Manifestarea publicistică este după aceea de profesor de metafizică şi logică a doua mare dimensiune a activităţii şi personalităţii lui Nae Ionescu."
Am citat rândurile de început ale Notei privitoare la ediţie a volumului prim din publicistica lui Nae Ionescu, din două motive. Unul, pentru că ele exprimă dimensiunea specifică a lui Nae Ionescu, gândită strict de semnatarii ediţiei de Opere, Marin Diaconu şi Dora Mezdrea. Al doilea, ca omagiu adus muncii fără concesii, solicitate de asemenea întreprindere. Numesc, pentru cât datorăm acestei munci, pe de o parte, stăpânirea epocii în sensurile multiple ale detaliilor sale. Pas obligatoriu pentru siguranţa abordării căilor de acces la manifestarea intelectualului contemporan cu faptele respectivei epoci. Rolul avut de impulsionarea şi provocarea lor în formarea şi impunerea dialecticii inteligenţei scormonitoare a lui Nae Ionescu, transformată fără timp de aşteptare în mişcare virulent epică, între permanenţa şi metamorfozele omului. Iar, pe de alta, privind tot calitatea muncii editorilor, comunicarea lor lucidă cu accentul particular şi diversitatea operei, de a căror exactitate a termenilor de abordare a depins planul pe volume al ediţiei. Precizia sa de structură, în stare să diferenţieze, să determine, să indice şi să individualizeze, după cum urmează: volumul I, Cursuri de metafizică, 1, Bucureşti, Editura Crater, 2000. În lucru: volumul II Cursuri de metafizică, 2; volumele III şi IV, Cursuri de logică, 1 şi 2; volumul V, Teza de doctorat; volumele VI şi VII, Publicistica, apărută la o distanţă apreciabilă, de la anul 1999 la anul 2002; Şi după ele, altă perspectivă, ca în cazul cusurilor de metafizică şi logică, incluzând volumele de la VIII la XIV, Publicistica, 1927-1938; şi volumul XV. Corespondenţa.
Mai este de reţinut volumul Nae Ionescu. Teologia. Integrala publicisticii religioas