Dupa "Mertane" au fost Jeep-urile. Dupa apartamentele in buricul Capitalei au fost vilele la munte sau la mare. Acum, vara, pentru romanii bogati, jucaria la moda si emblema averii lor o reprezinta Dupa "Mertane" au fost Jeep-urile. Dupa apartamentele in buricul Capitalei au fost vilele la munte sau la mare. Acum, vara, pentru romanii bogati, jucaria la moda si emblema averii lor o reprezinta barca de lux. In portul turistic Tomis din Constanta s-a desfasurat, saptamana trecuta, cea de a noua editie a targului Tomis Yacht. Barci din fibra de sticla, din metal sau din lemn, barci de cauciuc gonflabile, motoare pentru barca, generatoare electrice, sisteme radio si GPS, costume de scafandru, unelte pentru pescuit - cam acestea au fost exponatele aduse de firmele participante. Desi exista ideea preconceputa ca romanii ar fi saraci, standurile firmelor n-au dus lipsa nici de vizitatori, nici de cumparatori. Principalele exponate - barcile cu motor - au fost de toate tipurile: de la mici bijuterii cu motoare Diesel, fabricate in Romania, pana la bolizi cu motoare de peste 100 de cai putere, purtand marci occidentale si avand preturi de catalog de zeci de mii de euro. Indiferent de pretul barcii, ea nu are voie sa iasa pe mare daca nu e inmatriculata, daca persoana care o conduce nu are permis si daca barca nu e dotata cu statie radio si cu veste de salvare pentru pasageri. Ce ofera insa barcile din clasa de lux? "In Romania nu se cumpara propriu-zis iahturi - ele sunt foarte scumpe, chiar si in Occident. In Romania se cumpara barci de agrement. Intr-un an se vand cam 30-35 de barci de lux si cam 40-50 de barci ieftine", ne-a pus in tema, inca de la inceput, reprezentantul firmei Euronautica, Matei Rosu. Una dintre cele mai vandute barci de agrement este, anul asta, "Azzura", echipata cu motor de 70 de cai putere, care ajunge, cu tot cu TVA, la 15.000 de euro. Dar o barca d