•Incepand cu viitorul an universitar, studentii Universitatii "Al. I. Cuza" ar putea da mai putine examene, insa cu mai multe credite •Din cauza avalansei de examene de la anumite specializari, numarul integralistilor a scazut ingrijorator
Din urmatorul an universitar, sesiunile studentilor Universitatii "Al. I. Cuza" din Iasi ar putea fi ceva mai aerisite: numarul de examene, exagerat de mare in cazul catorva specializari, va scadea. In prima sedinta de dupa vacanta, de pe 4 septembrie, Senatul Universitatii va dezbate problema planurilor de invatamant si a statelor de functiuni, de la cele 15 facultati. Universitarii vor incerca sa gaseasca modalitatile prin care, in conditiile in care li se va preda aceeasi materie, studentii sa aiba mai putine examene de dat, in cadrul sesiunilor. Ideea a fost lansata, cu aproape doua luni in urma, in Colegiul Academic, de catre prorectorul didactic al Universitatii, prof. univ. dr. Mihai Toma, primind girul universitarilor cuzisti. Pornind de la constatarea ca, la anumite specializari (cum sunt cele de la Litere), numarul examenelor dintr-o sesiune ajunge chiar la 14, si de la o scadere alarmanta a numarului de integralisti (pana la 20% din total), universitarii propusesera ca numarul de examene sa nu fie mai mare de 7, fiecare avand intre 4 si 6 credite. Masura ar fi avut avantajul ca le lasa mai mult timp studentilor pentru pregatire, stimulandu-i in acelasi timp sa invete pentru note mai mari. Ramanea ca, pana la sfarsitul anului universitar, fiecare facultate sa vina cu propuneri de a reduce numarul de examene, prin restructurarea cursurilor predate. Numai ca, dupa cum a precizat rectorul Universitatii, Dumitru Oprea, conducerile unora dintre facultatile cuziste (printre care Biologia) au preferat sa amane, pana dupa vacanta, prezentarea propriilor propuneri.
Inertia cadrelor didactice