Petrom produce, deja, incepand cu aceasta luna, numai motorina Euro 3. Pretul motorinei va ramane acelasi si dupa 1 septembrie a.c.. Piata neagra a combustibililor de proasta calitate va primi o grea lovitura Printr-o hotarare adoptata in ultima sedinta, la propunerea Ministerului Economiei si Comertului, Executivul a devansat termenele stabilite initial pentru trecerea la folosirea unor carburanti mai putin poluanti, in conformitate cu normele europene. Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2005 (si nu cu 1 ianuarie 2007, cum era stabilit), se va admite introducerea pe piata numai a benzinei fara plumb, cu un continut de sulf de maximum 50 p.p.m. (parti pe milion) si un continut de hidrocarburi aromate de cel mult 35% (conform standardului Euro 4). In privinta motorinei, actul normativ prevede ca, incepand deja cu 1 septembrie 2003 (si nu cu 1 ianuarie 2005, cum se prevazuse initial), se va admite introducerea pe piata numai a motorinei cu densitatea maxima la 15 grade Celsius, de 845 kg/mc si cu 350 miligrame/kilogram - continut de sulf, certificata prin metoda SR-ISO-14596. Principalele companii petroliere din Romania sustin decizia guvernului, apreciind ca, in perspectiva integrarii in Uniunea Europeana, aceasta este necesara si benefica pentru piata interna. Directorul general al SNP Petrom, Gheorghe Constantinescu, declara ca principalele rafinarii romanesti - Petrobrazi Ploiesti, Arpechim Pitesti, Petromidia Navodari, Rafo Onesti si Astra Ploiesti - sunt pregatite sa produca la standardele Uniunii Europene. "Cu totii ne dorim ca produsele societatilor petroliere din Romania sa respecte in totalitate normele Euro, si, cu cat acest lucru se va intampla mai repede, cu atat mai bine, de aceea rafinariile sunt de acord cu propunerea MEC" - spune seful Petrom. In privinta devansarii termenului la motorina cu 1,4 ani, acesta anunta ca SNP Petrom a finalizat deja programul