Intermediarii, autorizati sau nu, cer pina la 50 de euro pentru a rezolva rapid inregistrarea unui automobil
Daca dobindirea unui autoturism este un motiv de bucurie, inmatricularea acestuia in Romania este un posibil prilej de infarct. Nefericitul proprietar are de colindat pe la o duzina de institutii, unde va face anticamera pentru aprobari, avize, stampile, verificari, chitante, duplicate sau timbre. Zile de alergatura, ore intregi de stat la cozi, in ploaie sau in soare, bani cheltuiti, nervi si asteptare, iata ?reteta? pentru obtinerea unui certificat de inmatriculare. La tot acest balamuc se adauga ?amabilitatea? functionarilor publici, care poarta oamenii pe drumuri sau se folosesc de aceasta ocazie pentru a incasa toate taxele cu putinta. La Botosani, de pilda, s-a ajuns la situatia aberanta ca incasarea taxei auto sa fie conditionata de plata impozitului pe locuinta si a taxei de salubritate. Nu e de mirare ca, in acest talmes-balmes, au aparut intermediarii - persoane fizice (zise ?combinatori?) sau juridice. Contra unor sume cuprinse intre unu si trei milioane lei, intermediarii se ocupa de toata procedura, inclusiv de verificarea la Registrul Auto sau de obtinerea placutelor si a certificatului de inmatriculare de la Directia de Evidenta Informatizata a Persoanei (DGEIP). Romanilor care n-au bani pentru intermediari nu le ramine decit sa injure printre dinti si sa se inarmeze cu rabdare si tutun. Iar legea nu e de partea lor, fiindca prevede o perioada cuprinsa intre 20 si 30 de zile pentru inmatricularea unui autoturism.? (Nicoleta Savin)
?Aici obosesti sau cedezi nervos?
Un panou imens - asezat in fata cladirii Politiei Rutiere din strada Logofat Udriste, sectorul 3 - enumera cele 16 ghisee care lucreaza cu publicul, precum si actele necesare pentru preschimbari certificate de inmatriculare, eliberari carti de iden