De vei fuma, asa vei arata!. Toata lumea e de acord - fumatul dauneaza sanatatii, iar pe plan social consecintele sunt dezastruoase. Medicii, politicienii, guvernantii, educatorii, parintii s-au angajat in adevarate cruciade antitabac. Pana si marile companii producatoare de tigari sustin programe...
De vei fuma, asa vei arata!
Toata lumea e de acord - fumatul dauneaza sanatatii, iar pe plan social consecintele sunt dezastruoase. Medicii, politicienii, guvernantii, educatorii, parintii s-au angajat in adevarate cruciade antitabac. Pana si marile companii producatoare de tigari sustin programe de prevenire a raspandirii tabagismului printre tineri! Un paradox, desigur, de ce tocmai producatorii de tigari isi asuma riscul de a sustine campanii care le diminueaza profiturile? O ipocrizie intrecuta doar de guvernele care nu mai prididesc cu masurile de ingradire a flagelului, in timp ce incaseaza venituri fabuloase din taxarea viciului. Una vorbim, alta fumam! Insa, calculate sau nu, riscurile sunt mai mici decat par la prima vedere. De fapt, putini abordeaza deschis impactul modest al campaniilor antitabac. Si asta, in ciuda legilor si a interdictiilor de tot felul, a restrangerii locurilor publice in care este permis fumatul, a avertismentelor severe de pe pachetele de tigari. Mai mult, in curand, pachetele de tigari vor fi inscriptionate cu imagini "graitoare", cruci, sicrie, tumori, plamani carbonizati, artere obturate de nicotina, anume concepute pentru a "inspaimanta" si a avertiza asupra riscurilor la care se expune fumatorul. Partea proasta este ca pentru adolescenti si tineri, dintre care se recruteaza noile cohorte de fumatori, riscurile par abstracte. Intre sanatatea deteriorata candva, peste treizeci de ani, si "placerea" imediata, tinerii, mereu rebeli la sfaturi si la interdictii, aleg tigara! Iata de ce noua metoda de avertizare asup