- Comentariu - nr. 157 / 13 August, 2003 Nu este titlul vreunei epopei literare moderne, ci insiruirea unor intamplari menite sa perpetueze dilema: A FI SAU A (NU MAI) FI... TELEFIL? Am scris in nenumarate randuri (fara rezultat, pana acum, caci, se pare, banii multi ung toate usile!) despre discrepanta strigatoare la cer intre costul serviciilor de telecablu targumuresean si pachetul de programe oferit de acesta, sfidand cererea reala a "clientului nostru - stapanul nostru"! Am sesizat, inclusiv, Protectia Consumatorului, care, cu toata bunavointa manifestata initial, nu pare sa fi actionat eficient. Spuneam, printre altele, ca nu este normal ca, intr-un oras ca Targu-Muresul, chiar in situatia in care aproape jumatate din populatie este de alta etnie, cele 5 programe unguresti (chiar mai ieftine sau gratuite!), netitrate in romaneste, sa inlocuiasca segmentul din grila avizata de CNA pentru toata tara. Spre deosebire de ceilalti locuitori ai Romaniei, desi platitor ca si ei, consumatorul targumuresean nevorbitor de limba maghiara este vaduvit de programe romanesti sau in limbi de circulatie internationala care il intereseaza cu adevarat, precum TVR Cultural - post public, singurul de acest gen din tara, solicitat pana acum, fara ecou, prin doua adrese oficiale (la inter val de 6 luni!), de catre Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniul National Mures. Doreste cineva ca romanii din Targu-Mures sa se simta, si sub aceasta forma, altundeva decat in tara lor? Ori avem de-a face cu rea-vointa si nesimtire? Acesta ar fi un aspect al problemei, care, insa, paleste in raport cu ceea ce s-a intamplat, zilele trecute, in cartierul Dambul Pietros. Trebuie mentionat, mai intai, faptul ca, o buna perioada de timp, locuitorii zonei amintite se considerau privilegiati, intrucat agentul firmei ROMSAT Telecablu ii vizita la domiciliu, in zi fixa, pentru a incasa contravaloa