Desi pe piata de retail (supermarketuri, hypermarketuri, magazine de tip cash carry, mall-uri) concurenta este din ce in ce mai acerba, analistii imobiliari considera ca inca mai este loc suficient Desi pe piata de retail (supermarketuri, hypermarketuri, magazine de tip cash carry, mall-uri) concurenta este din ce in ce mai acerba, analistii imobiliari considera ca inca mai este loc suficient pentru noi astfel de centre, iar proiectele sunt numeroase, informeaza Mediafax. Grupul german Metro este unul dintre competitorii de pe aceasta piata. Potrivit specialistilor, acesta a cunoscut cea mai importanta dezvoltare pe segment, fiind prezent cu 15 magazine, iar pentru sfarsitul anului viitor preconizandu-se o crestere pana la 20 de astfel de unitati. Fiecare magazin Metro reprezinta o investitie de circa 15 milioane de euro, astfel ca, pana la sfarsitul anului 2004, grupul va investi aproximativ 75 de milioane de euro in alte 5 magazine in Romania. O prezenta activa pe aceasta piata este compania, tot germana, Selgros. Cu un numar de 5 magazine, compania isi propune, de asemenea, ca in urmatorii ani sa se extinda pana la 15 centre comerciale de acest fel, pentru fiecare urmand sa aloce, in medie, 15 milioane de euro. Un alt segment important pe piata de retail il constituie hypermarketurile, unde competitia este intre Carrefour si Cora. Grupul francez urmeaza sa deschida doua hypermarketuri in Bucuresti, dintre care unul in luna septembrie, iar al doilea in luna februarie 2004, si apoi unul la Brasov. Pe termen mai lung, compania are ca obiectiv deschiderea a 24-25 de centre comerciale pe piata romaneasca, investitia pentru unul singur fiind de circa 30 de milioane de euro. Si lantul de hypermarketuri Cora pregateste pentru sfarsitul lunii septembrie inaugurarea primului sau magazin, iar in 2004 un al doilea magazin, investitia totala ajungand pana la 50 de milioane de