Proiectul Visual Studies Today, desfasurat in cadrul programului de vara SUN de la Universitatea Central-Europeana (CEU) din Budapesta (7-25 iulie 2003), a avut ca tema de studiu critic fenomenul intoxicarii cu material vizual, cunoscut si sub numele de „dictatura a imaginii“, analizind, in acelasi timp, proprietatea termenului de studii vizuale si aria sa de cuprindere. In cadrul prelegerilor si al seminarelor a fost examinata influenta evolutiei teoretice recente din stiintele sociale asupra istoriei artei si asupra muzeologiei. Noile metodologii critice de care s-a facut uz provin din sfera interpretarilor de istorie si teorie a artei, din queer studies, din studiile postsocialiste, din noile media electronice. Cursul a facilitat schimbul de idei privind statutul contemporan al criticii de arta, asimilata de cele mai multe ori cu un caz particular de artwriting.
Profesorii invitati au fost, in general, de provenienta si de formatie nord-americana: Lisa Cartwright si Brian Goldfarb (profesori la Universitatea din California, San Diego, SUA), Mark Cheetham si Margaret Dikovitskaya (profesori la Universitatea din Toronto, Canada), Whithey Davis (profesor la Universitatea din California, Berkeley, SUA), Ruth Phillips (profesor la Universitatea din British Columbia, Vancouver, Canada). Din spatiul balcanic a fost invitat un singur specialist in domeniu: Dusan Pajin de la Universitatea de Arta, Belgrad, Serbia si Muntenegru.
Printre subiectele care au generat cele mai interesante discutii s-au numarat: analiza criticii de arta in cadrul diverselor institutii culturale interdisciplinare si, in mod particular, in cadrul universitatilor; discursul muzeal si cel al galeriei de arta in contextul sondarii tot mai dezinhibate si ferite de clisee a identitatii; „punctul de vedere“ si chestiunile conexe (cine scrie si din ce anume perspectiva – de gen, cultura