“Teatrul bun nu are naţionalitate”
La sfîrşitul stagiunii trecute s-au jucat la Teatrul Bulandra, sala “Izvor”, trei reprezentaţii cu spectacolul “ Căsătoria” de Gogol în regia lui Yuri Kordonski. Premiera va avea loc în toamnă. În una din serile amintite, am auzit-o pe colega mea Maria Sîrbu vorbind în ruseşte cu Kordonski. Am simţit tonalităţi speciale în conversaţia lor şi o comunicare nuanţată, altfel, parcă, decît cea pe care o are Yuri cu noi, în engleză sau franceză. Maria Sîrbu este un excelent ziarist, cu o şcoală serioasă de jurnalism absolvită la Moscova, cu o practică plină de istorii complexe desfăşurată la Chişinău. După ’90, s-a stabilit şi profesează în România. Ea şi-a amintit că îl ştie pe Yuri Kordonski de cînd acesta făcea teatru ca student la Matematică, iar spectacolele aveau mare succes şi priză la public, fiind preluate şi difuzate de televiziune. El juca, memorabil, roluri de comedie. Între timp, a absolvit şcoala de teatru a lui Lev Dodin – secţia actorie – a jucat în celebra trupă a acestuia de la Malîi Teatr din Sankt Petersburg, a umblat prin toată lumea, a început să monteze, a pus în scenă, minunat, acum doi ani, tot la “ Bulandra”, “Unchiul Vanea”. Şi a revenit acum pentru “ Căsătoria”. Este un artist cu multe valenţe, foarte serios, cu vibraţii profunde, cu un viitor promiţător, cu o căldură şi o sensibilitate aparte, nealterate.( M. C.)
- Într-o discuţie pe care am avut-o acum doi ani – cînd lucraţi la spectacolul „Unchiul Vanea”, la Teatrul Bulandra – era vizibilă temerea dumneavoastră că ar putea să nu iasă ceea ce v-aţi propus sau ceea ce aşteaptă publicul şi critica de specialitate. La „Căsătoria” v-a încercat acelaşi sentiment sau succesul primei montări în România v-a atenuat orice temere?
- De data aceasta am încercat să mă eliberez de orice presiune care nu ţinea direct de ceea ce făceam la re