* Desi a "omis" sa achite 170 miliarde lei catre CET Iasi, Electrica SA a debransat regia locala pentru o creanta de 8,3 miliarde lei * Preturi de specula la maxi-taximetristi Mii de ieseni s-au bulucit ieri, dis-de-dimineata, sa incapa in vreun maxi-taxi, taximetru sau autobuz, insa multi au preferat sa mearga pe jos pentru a ajunge la serviciu. Si aceasta pentru ca, peste noapte, Electrica taiase curentul pentru tramvaiele Iasiului. Pentru a iesi din impas, Regia Autonoma de Transport Electric in Comun a solicitat ajutorul Autobuzul S.A., care a scos din garaje autobuze "stravechi". Maxi-taximetristii au speculat oportunitatea. Numai ieri, pretul unei calatorii a crescut cu 2.000 lei. Contestatarii erau admonestati pe loc de soferi: "Nu va convine? Luati tramvaiul..." Presati de timp si plecati sa caute tonetele unde se vindeau bilete pentru autobuze, iesenii au dezarmat si au preferat sa se inghesuie in microbuze unde cei mai multi nu au primit biletele "normale" de 5.000 lei, desi au platit 7.000 lei. Capacitatea de transport a maxi-taximetrelor a fost mult depasita, astfel ca prin ferestre abia se distingeau serviete, sacose, maini si parti dorsale ale calatorilor. Nici taximetristii nu au ratat ocazia. Au muncit din greu pana pe la 10 dimineata, facand raliuri prin targ cu cate patru sau chiar cinci abonati ai RATEC. RATEC sustine ca a fost o victima a Electrica S.A. Bucuresti, care a decis sa pedepseasca astfel regia ieseana pentru o creanta de 2,9 miliarde lei (plus 5,4 miliarde lei penalitati). "Conducerea Electrica a uitat ca datoreaza 170 miliarde lei CET Iasi si a sistat curentul pentru un debit de 8,3 miliarde lei. Motiv pentru care facem demersuri sa alimentam cu energie proprie transportul in comun din Iasi", a precizat, ieri, viceprimarul Gheorghe Nichita. "Existau solutii de compensare si nu ar fi trebuit sa sisteze curentul", a adaugat viceprimarul.