Directorul RADET, Virgil Ramba, spune ca debransarea nu se justifica, pentru ca la iarna facturile vor fi mai mici cu 10 la suta Speriati de indolenta administratiei publice locale si centrale fata de pierderile mari ale sistemului municipal de termoficare, tot mai multi bucuresteni cer sa se debranseze de la reteaua RADET. Cunoscand balbele de iarna trecuta ale specialistilor din departamentele guvernamentale si al Primariei Capitalei, locatarii blocurilor gasesc ca solutia sigura este renuntarea individuala la serviciile RADET si montarea de centrale termice de apartament. Din acest motiv, de cateva saptamani, aproximativ 200 de oameni stau la coada zilnic, la biroul specializat al RADET, cerand aprobari pentru debransare. "Ce sa facem? Am sunat la Primarie, ca sa vedem cand ne vine randul la contorizare si am aflat ca vom avea contor pentru caldura pe scara abia la anul, in vara. Dar, pana atunci ce facem? Platim tot ca iarna trecuta, pe facturi enorme, caldura pe care n-o avem?", spunea ieri o doamna care astepta avizul de debransare la coada de cateva zeci de persoane. "Domnule, si procedura este bataie de joc. Mai intai venim aici, dupa care mergem la asociatie, apoi iar aici, iar la sectie, la punctul termic, si iar venim aici. Este ingrozitor, suntem oameni in varsta", sare de la locul ei o batrana energica. Directorul RADET, Virgil Ramba, spune insa ca oamenii nu au de ce sa se teama. El a preluat de curand conducerea regiei, dupa demisia directorului interimar Radu Opaina, dar s-a pregatit pentru a iesi bine din iarna. "Chiar azi (joi - n.n.) am deschis inca doua birouri, am legat calculatoarele in retea si am inceput sa preluam cererile", spune Ramba. "Adevarul este ca valul mare de cereri, care au ajuns la aproape 9.200, a venit in urma cu cateva zile, dupa ce s-a terminat perioada de concedii. Probabil ca foarte multi oameni au constatat ca au suficienti