* - promotor, compozitorul si dirijorul Dinu Ghezzo, de la New York University. * Cu o echipa americana de profesionisti, Ghezzo l-a adus pe litoral pe "tracul Aeneas" intr-o calatorie electronica - Prin "Calatoriile lui Aeneas", prezentate in premiera romaneasca la Constanta, fortati inca o frontiera artistica. Sperati sa figurati astfel "o paradigma a viitorului"? In ce fel? - Este pentru noi a VI-a editie internationala a "Calatoriilor lui Aeneas". Inainte, am fost in Polonia, la Academia de Muzica din Cracovia, apoi in Germania, la Berlin, in Coreea si Japonia s.a.m.d. Dar, pentru mine, editia de la Constanta este cea mai importanta. In viziunea mea, acest universal Aeneas este dobrogean. Dupa legendele grecesti, el a fost trac. Dar tracii au trait si pe aici. Este o "extindere logica a legendei, asa cum apare ea in poemul scris de fiica-mea - si pe care se bazeaza productia noastra. N-as fi putut face insa acest spectacol fara Tom Beyer, un mare specialist in tehnologie, directorul studiourilor electronice ale Universitatii din New York, fara Lisa Naugle - care si-a terminat doctoratul cu noi si a determinat o adevarata revolutie prin crearea primului departament din SUA care promoveaza dansul digital (tehnologii care creeaza senzori pe mana sau pe picior, intr-un spatiu electronic), folosirea camerei digitale in dans (imagine peste imagine: dansatorii sunt "capturati" prinsi in timp ce se misca). Este o tehnologie noua, in care utilizam computere, tot ce este avangardist in electronica, de fapt. Colegul meu Ronald Mazurek, implicat in proiect, este un alt "vrajitor" al muzicii electronice, folosind corul, orchestra si muzica electronica, incorporate intr-un tot. Ne intereseaza de altfel tot ce creeaza imaginatia tinerilor compozitori din Coreea, Japonia, Spania, Germania. Tineretul ne inspira si ne da aceasta putere de extindere. Iar Teatrul de Balet Oleg Dano