Destituiri la Lupeni
Directorul Uzinei de Preparare a Carbunelui Lupeni, Romeo Lupu, si inginerul-sef Nicolae Camarasescu au fost demisi in urma neregulilor constatate de catre Corpul de Control al Companiei Nationale a
Huilei Petrosani. Celor doi li se imputa ca nu au stiut ce se intimpla in subordinea lor si, implicit, ca nu au luat masuri. Potrivit anchetatorilor, controlul a scos la iveala o serie de ilegalitati in ce priveste consumul de combustibil, transportul carbunelui pe calea ferata si furturi de fier vechi. In urma investigatiilor, organele de ancheta au descoperit ca 13 angajati ai uzinei erau implicati in afaceri cu fierul vechi. Acestia au reusit sa iasa pe poarta unitatii cu peste cinci tone de fier vechi, pe care l-au vindut la doua centre de colectare. O alta afacere a fost si cea cu combustibilul folosit la alimentarea locomotivelor. Corpul de Control a depistat faptul ca Preparatia Lupeni trebuia sa primeasca zilnic, conform facturilor, aproximativ 4.000 de litri de motorina, insa nu intrau efectiv decit 3.750 de litri, restul cantitatii fiind ?pierduta? pe drum. (M.M.)
Construirea podului Calafat-Vidin, repusa pe tapet
Secretarul general al guvernului, Serban Mihailescu, a declarat duminica, la Craiova -? dupa ce comisia mixta romano-bulgara a intrerupt brusc discutiile pe aceasta tema -? ca podul peste Dunare, de la Calafat-Vidin, se va construi. ?Sint convins ca, intr-o perioada destul de apropiata de timp, podul de la Calafat se va face. Nu stiu daca se va face cu bulgarii sau cu altcineva, dar se va face?, a spus Mihailescu, adaugind ca investitia de la granita Romaniei cu Bulgaria a devenit neinteresanta pentru partea bulgara imediat ce s-a terminat razboiul in Iugoslavia, iar traficul catre Europa occidentala s-a fluidizat. Secretarul general al guvernului a mentionat ca, in cazul in care bulgarii nu ma