- Social - nr. 172 / 3 Septembrie, 2003 Daca tot sunt pusi mai marii zilei pe reformarea invatamantului romanesc, incepand de la introducerea unor noi arii curriculare si pana la informatizarea scolilor, inclusiv cu numeroase "bariere" pentru dascali in ideea unei mai bune profesionalizari a acestora, ar fi bine sa nu se uite ca, la urma urmelor, in acest domeniu, calitatea este esentiala. Lucru care, daca este sa ne luam dupa rezultatele din acest an atat la examenele de capacitate, cat si de la bacalaureat, nu se realizeaza pe masura asteptarilor societatii romanesti. Ingrijorator peste masura este faptul ca la sesiunea a doua de bacalaureat, din cei 43.000 de candidati, o treime dintre acestia nu au promovat examenele. Mai pe romaneste, unul din trei candidati n-a trecut. Cauzele sunt multiple si nu cred ca ar trebui inceput cu "aruncarea pisicii moarte" in curtea elevilor, cat mai ales in tarele unui sistem care inca nu s-a regasit in coordonatele unui invatamant nu doar formativ, ci si instructiv. Altfel, programe de reformare sunt cu duiumul, atata doar ca, precum se vede, lipsesc rezultatele. (T.T.) - Social - nr. 172 / 3 Septembrie, 2003 Daca tot sunt pusi mai marii zilei pe reformarea invatamantului romanesc, incepand de la introducerea unor noi arii curriculare si pana la informatizarea scolilor, inclusiv cu numeroase "bariere" pentru dascali in ideea unei mai bune profesionalizari a acestora, ar fi bine sa nu se uite ca, la urma urmelor, in acest domeniu, calitatea este esentiala. Lucru care, daca este sa ne luam dupa rezultatele din acest an atat la examenele de capacitate, cat si de la bacalaureat, nu se realizeaza pe masura asteptarilor societatii romanesti. Ingrijorator peste masura este faptul ca la sesiunea a doua de bacalaureat, din cei 43.000 de candidati, o treime dintre acestia nu au promovat examenele. Mai pe romaneste, unul din trei candidati