- Social - nr. 175 / 6 Septembrie, 2003 Ardeleanul "intors la izvoare", in saptamanile acestea, repeta "acasa", la TN Cluj, sub "bagheta magica" a maestrului Mihai Maniutiu (in teatrul care, datorita conducerii stralucite a domnului Ion Vartic, a castigat doi ani consecutiv Uniterul: premiul pentru cel mai bun spectacol- "Hamlet" si pentru cea mai buna regie - "Exact in acelasi timp"). Artistul Marius Bodochi implineste astazi o varsta la care consacrarea lui nu mai poate fi contestata, nici macar de (acelasi) Uniter, "Regele moare" fiind de departe cel mai bun spectacol (al anului, apartinand altui "martir" , Victor Ioan Frunza, aniversat tot azi), nominalizat de patru ori. "Felicitarea" cea mai importanta pentru ziua profesorului meu, Marius Bodochi, pare a fi din partea prietenului sau de o viata, regizorul Mihai Maniutiu, un invingator innascut (renumit pentru inteligenta, cultura, dar mai ales calitatea sa umana, "religiozitata" in harul de a face teatru), care lupta pentru "uitarea" premiului pierdut, acordandu-i sansa unei partituri dificile in "Alcesta" (protagonista, fosta lui studenta, Ramona Dumitrean, colega mea de clasa din Cluj, reintoarsa tocmai din Franta!), dar si a cronicilor negative (la "Vlad nemuritorul" si manageriat). Colaborarea celor doi maestri este un "premiu" care depaseste (de doua ori) titlul de cel mai bun actor (al lui Marcel Iures, acuzat si el de esecuri, nu doar profesionale, alaturi de Alexandru Dabija). Titlul "The Best Prize" pentru Marius Bodochi e mai mult decat triplu: acum il are alaturi pe cel mai important regizor al tarii, a carui cariera a ramas verticala chiar si dupa ce a ramas "singur"(in timp ce altii si-au vazut de drum, uitand ca n-ar fi ajuns nicaieri fara cei care i-au construit, neavand scuze, indiferent de motivul separarii, cu calitate umana "estimata" la zero barat!); tot alaturi, pe oamenii (de aici, dar