•RATEC depune eforturi de innoire a parcului de troleibuze •O firma austriaca doneaza trei autovehicule in schimbul restaurarii unui model vechi din 1926 •Aceasta este interesata sa-si restaureze vagoanele la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun din Iasi
Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) face eforturi pentru a-si innoi parcul de troleibuze. Conform declaratiilor directorului Neculai Abalasei, din totalul de 44 de autovehicule de care dispunea regia, doar 36 au ramas functionale. "Acest lucru se datoreaza lipsei fondurilor pentru revizie. Pentru a produce la noi in tara un astfel de autovehicul, ar trebui pe putin un miliard de lei, ceea ce este peste puterile financiare ale regiei", a declarat recent directorul Neculai Abalasei. "Vom aduce piese noi pentru a reinnoi troleibuzele existente. Avem o propunere din partea unei firme din Austria, care doreste ca in schimbul restaurarii unui troleibuz construit in anul 1926 sa dea trei astfel de autovehicule construite in 1955, care aproape ca nici nu au circulat", a declarat seful serviciului de restaurare din cadrul RATEC, Dorin Geba.
Fonduri pentru redresare
Conform afirmatiilor lui Dorin Geba, un fond sigur de redresare a regiei de transport electric ar putea veni din partea acestui serviciu. "Dispunem de opt contracte pe care le putem onora, dar din pacate nu dispunem de fonduri si nici de piesele necesare finalizarii acestor contracte la timp", a declarat Dorin Geba. RATEC are opt contracte pentru restaurarea a diverse piese de muzeu: vagonul St. Polten 3, care are o valoare de restaurare de 43 de mii Euro, St. Polten 4, cu o valoare de 30 mii Euro, St. Polter 5, cu o valoare de 44 mii Euro. Contractele de restaurare ale RATEC mai includ vagonul C1 Wien Kagran, care valoreaza 44.500 Euro, K-2307 cu valoare identica, Stadtbahn Salzburg de 60 mii