Chiar daca au fost reparate, cele 22 de microbuze care vor asigura transportul elevilor din catune in scolile din centrul comunei risca sa ramina fara soferi. Specialistii cu permis de categoria D prefera sa mearga in Italia decit sa primeasca 2,6 milioane pe luna aici. Incepind din 2001, una din caile prin care s-a incercat cresterea calitatii actului didactic a fost comasarea scolilor si transportarea elevilor din scolile mici in scolile din centrul de comuna, unde orele erau predate de cadre didactice calificate. Pentru transport, elevii au primit microbuze, cunoscutele masini galbene "cu clopotei", care sa-i duca si sa-i aduca de la scoala. Dupa doi ani, s-a dovedit ca "simplificarea" activitatii nu a fost usoara nici pentru elevi, nici pentru directorii si primarii implicati. In judetul Neamt au fost repartizate, pina acum 22 de microbuze, din care sapte in comunele din zona Romanului: Sagna, Icusesti, Ion Creanga, Dulcesti, Stanita, Poienari si Valea Ursului. Cu citeva zile inaintea primului sunet al clopotelului, masinile au incheiat revizia si sint pregatite pentru a-si relua traseele. Autobuzul de la Sagna a fost printre primele repartizate si face, in fiecare zi de scoala, aproape 100 de kilometri, pe traseul Sagna -Vulpasesti si Sagna - Lutca. Pentru transportul celor 80 de elevi carora le este destinat, microbuzul face trei curse dimineata si trei curse dupa-amiaza, pe drumuri care nu sint dintre cele mai grozave. "Ne-am descurcat destul de greu. Mereu a trebuit reparata masina, o multime de bani au fost cheltuiti cu intretinerea ei, ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca au fost si situatii in care elevii au fost nevoiti sa mearga pe jos. Din aceasta primavara, pentru revizii si reparatii sintem nevoiti sa mergem la Bacau, ceea ce inseamna cheltuieli mai mari. Probleme am avut si cu soferii. Pentru a putea conduce microbuzul, era obligatoriu ca acesti