Controalele ITF nu iarta pe nimeni Saptamana aceasta se caracterizeaza, la nivelul Portului Constanta, printr-o serie de controale specifice efectuate de reprezentantii ITF si FNSP care vizeaza respectarea standardelor tehnice, a conditiilor de munca si viata la bord, contractele de munca, nivelul salarizarii, depistarea muncii executate de navigatori si care, in mod normal, trebuie efectuata de docheri. Daca, pentru inspectori, ziua de luni s-a concretizat printr-o singura "captura", in speta nava "Alinda", sub pavilion Malta, ieri in schimb inspectiile au scos la iveala un numar de sapte ori mai mare de nave aflate sub standarde. Dintr-un numar de noua nave inspectate in cursul zilei de ieri, au fost depistate sapte vapoare la bordul carora salariile navigatorilor se aflau sub limitele admise de Federatia Internationala a Transportatorilor (ITF), iar contractele de munca lipseau cu desavarsire. Cele sapte nave depistate cu aceste deficiente sunt: "M/V Jupiter", "M/V Sea Dance", "M/V Faviola", "M/V Little Kid II", "M/V Apex" si "M/V Glory L". La bordul navei sub pavilion de complezenta panamez-liberian, "Captain Aysuna", comandantul acesteia a refuzat prezentarea in fata inspectorilor a documentelor privind conditiile de angajare ale navigatorilor din echipaj. Ulterior controlului ITF si FNSP, vasul mai sus-mentionat a fost inspectat si de ofiterii din cadrul Port State Control, care au depistat alte deficiente din punct de vedere tehnic si al sigurantei vietii pe mare. Din cauza acestor nereguli descoperite atat de cei de la Port State Control, cat si de cei de la ITF, pe numele acestei nave se va transmite un raport special la Londra si la Biroul International al Muncii de la Geneva, urmand ca vasul respectiv sa fie urmarit in toate tarile cu reprezentanta ITF. Totodata, liderul ITF pentru Romania, Adrian Mihalcioiu, negociaza in prezent cu o parte din membri