- Social - nr. 178 / 11 Septembrie, 2003 Reclama, se spune, este sufletul comertului. Nu este, deci, de mirare ca tot mai multe firme sunt prezente cu diverse reclame prin toate mijloacele de informare in masa, si nu numai. Foarte bine, nimic rau in faptul ca producatorii sau comerciantii fac cunoscute diverse produse pe care clientii sa le achizitioneze, desi,spun unii, un produs de calitate nu ar avea nevoie de reclama. Ei, cu toate acestea, zicem noi, reclama deja face parte din viata noastra. Ea este, uneori, un ghid bun in alegerea unor firme sau in cautarea unor servicii. Ce ne facem cu acele firme la care, desi in reclame anunta servicii de calitate, oneste si accesibilite tuturor, realitatea este cu totul alta? Asa se face, bunaoara, ca, mai zilele trecute, am trecut pragul unei unitati comerciale care efectueaza diverse servicii in domeniul fotografiei. Recunosc ca nu m-am ghidat dupa vreo reclama, ci am ales respectiva unitate, deoarece, fiind in plin centrul municipiului Targu-Mures, imi era mai la indemana. Am dus, deci, un film color la developat, lucrare pentru care am fost taxat cu o suma modica, fara a mi se elibera vreo chitanta, rugat fiind ca a doua zi sa ma intorc pentru a ridica filmul developat. Zis si facut. Ma uit pe film si, manat de reclama conform careia "la fiecare prelucrare completa, primiti un film cadou", comand domnisoarei ca, pe langa efectuarea a cate unei poze din fiecare pozitie de pe film, sa mai realizeze cate un duplicat de pe pozitiile pe care le-a mentionat pe o comanda. Pana in acest moment n-am primit nici un fel de explicatii cu privire la modalitatile de comanda sau de lucru ale firmei. Cum nu eram curios din cale afara sa vad realizate fotografiile a doua zi, convin cu tanara de la tejghea sa revin peste o saptamana. Mi se cere, pentru fotografiile comandate, suma de 91.000 lei, pe care am achitat-o pe loc si pentru c