Pentru a supravietui, regia de transport electric ar trebui sa exploateze singura centrul Iasului. Cel putin asa sustin consilierii liberali, care considera ca doar monopolul mai poate salva RATEC. Liberalii cer impartirea traseelor de transport in comun in doua categorii. "Primele sint cele centrale, principale, si care ar urma sa fie exploatate de operatorul de transport electric de mare capacitate, in speta RATEC. Traseele secundare vor fi destinate operatorilor maxi-taxi, inclusiv "Autobuzul SA", care trebuie sa concureze loial si sa plateasca redeventa rezultata din licitatie", a declarat ieri consilierul Dan Carlan. De cealalta parte, primarul Constantin Simirad s-a aratat suspicios la propunerile liberalilor. "Sper ca nu este o fanfaronada, ca pina acum. Mai bine le-ar da sfaturi colegilor aflati in bucluc, cum sint primarii Ioan Ghise din Brasov sau Cristian Anghel din Baia Mare", a declarat Simirad. Liberalii au cerut Primariei sa urgenteze aplicarea Planului Municipal de Transport in Comun, pentru intocmirea caruia Consiliul Local a platit deja 500 de milioane de lei. In viziunea PNL, transportul de mare capacitate (tramvai, troleibuz, autobuz) trebuie sa aiba prioritate, deoarece acesta are ca efecte descongestionarea traficului si scaderea poluarii. Astfel, RATEC ar urma sa preia spre exploatare traseele principale de transport, fara ca alti operatori sa aiba dreptul de a le incalca. De asemenea, liberalii au mai cerut plata in termen cit mai scurt, de la bugetul local, a gratuitatilor pe care le ofera regia. "Suma forfetara lunara, de 2,5 miliarde lei, nu numai ca nu acopera deficitul creat de gratuitati si de preturile electorale, dar se plateste cu ?ntirzieri de peste 6-8 luni", au subliniat consilierii PNL. La rindul sau, primarul Constantin Simirad a declarat ca va analiza propunerea liberalilor. "Daca este bine fundamentata, o vom sustine. Am experi