Asteptat cu interes si chiar cu emotie, Festivalul si Concursul International „George Enescu“ a debutat in 7 septembrie cu trei momente extrem de interesante: inaugurarea Pietei Festivalului, unde publicul a avut ocazia sa asculte elevi si studenti talentati, dar si sa urmareasca filmele puse la dispozitie de Fundatia Karajan din Viena (completind ambianta doar cu o cafea sau cu o bere, pentru ca preturile la hamburgeri si alte asemenea produse sint de sase ori mai mari decit cele obisnuite…), prima etapa a Concursului si vernisajul expozitiei Documente inedite din Muzeul National Enescu, gazduita apoi de Muzeul Enescu, pina in 24 septembrie. Panourile din Sala Cantacuzina au oferit vizitatorilor fotografii, scrisori, pagini cu partituri – in manuscris sau tiparite –, precum si obiecte personale – butoni de manseta, un ac de cravata, o tabachera, ba chiar si un trabuc – ce au apartinut lui Enescu, toate acestea fiind prezentate si detaliate de catre directoarea Muzeului, pianista Ilinca Dumitrescu, si de muzicologul dr. Vasile Tomescu.
Vorbind despre expozitii, se cuvine mentionata si seria de tablouri expuse in foyer-ul Ateneului (amplasate insa atit de „discret“ incit trec destul de neobservate), dar si deschiderea expozitiei Idel Ianchelevici la Muzeul National de Arta, in prezenta presedintelui Ion Iliescu. Ideea de a diversifica manifestarile artistice incluse in Festival a apartinut directorului de onoare Ioan Holender, astfel incit, firesc, celebrul director al Staatsoper Viena a participat la inaugurare imediat dupa sosirea de la aeroport.
De altfel, pentru domnia sa au fost zile incarcate de emotie, pentru ca, in seara urmatoare, la Sala Palatului, a rostit cuvintul de deschidere a Festivalului, aplaudat de spectatorii care (aproape) umpleau sala (cautindu-si insa locurile in timpul alocutiunii, ceea ce a fost de-a dreptul jenant), dar si