- Ce v-a convins sa va intoarceti la Bucuresti, dupa prezenta dumneavoastra in festival de acum doi ani? - Data trecuta m-am simtit fantastic aici, mi-a placut foarte mult publicul. Desigur, - Ce v-a convins sa va intoarceti la Bucuresti, dupa prezenta dumneavoastra in festival de acum doi ani? - Data trecuta m-am simtit fantastic aici, mi-a placut foarte mult publicul. Desigur, principalul motiv pentru care m-am intors este George Enescu, unul dintre idolii mei, inca de cand eram copil. Il admir pentru ca este o personalitate extraordinara, nu doar un excelent instrumentist. E un muzician complet, are rarul dar de a fi la fel de bun in mai multe domenii. Prin ce a creat, a trait intr-o singura viata cat altii in cinci. - Ati participat la o multime de festivaluri. Ce deosebeste Festivalul "George Enescu" de alte evenimente de acest gen? - Relatia profunda cu muzica pe care o au romanii, devotamentul lor, pe care il intalnesti in foarte putine locuri, la aceasta intensitate. Ca si la Salzburg, aici muzica este prioritatea, festivalul este o sarbatoare sufleteasca, un "exil" emotional. - De ce ati ales "Simfonia Spaniola" de Lalo pentru a o canta in festival? - Ma leaga de Lalo amintiri de demult: prima oara cand am cantat o creatie a sa a fost la varsta de 8 ani, asa ca ma cuprinde un pic nostalgia. - Cum se face ca foarte multi muzicieni extraordinari sunt rusi? Ce are atat de special acest popor? - Cred ca este vorba de marea traditie in ceea ce priveste muzica si viata artistica, in general. Noi, muzicienii de astazi, avem avantajul de a veni dupa generatii intregi de mari artisti. E rezultatul a secole de munca si creatie. Cand am ajuns in Vest, mentorul meu, Mstislav Rostropovici, mi-a daruit zece ani minunati de muzica si cunoastere, prin Sostakovici si Prokofiev, astfel ca sunt inca o data recunoscator pentru "mediul" rusesc atat de bogat. - Dar exista, probab