- Social - nr. 184 / 19 Septembrie, 2003 S-a nascut in orasul Tarnaveni. Absolvent al liceului din localitate, a urmat cursurile Universitatii din Bucuresti _ Facultatea de Biologie. Intre 1993 _ 1999 a fost doctorand al Institutului de cercetari biologice al Academiei Romane din Bucuresti, devenind doctor in biologie in anul 2000. In prezent, este profesor de biologie la Liceul "Bolyai Farkas" siColegiul National "Unirea" din Targu-Mures. Preda, din 1999, la Universitatea de Medicina si Farmacie, cursul "Metodica predarii stiintelor biologice". - De ce profesor? Si mai ales profesor de biologie? - Pasiunea pentru natura, pentru tot ce este viu m-a determinat in alegere. Au fost si profesorii mei "vinovati" pentru asta, dar cred ca a existat ceva mai profund. Meritul scolii a constat in stimularea acestei pasiuni. Apoi eu am crezut intotdeauna ca a forma oameni _ ceea ce facem noi _ este cel mai frumos lucru, chiar daca nu si cel mai bine platit. - Care este locul biologiei, disciplina pe care o predati, intre celelalte discipline studiate in liceu? - Biologiei i se acorda acum putina importanta, lucru evidentiat in numarul de ore alocat saptamanal. Astfel, exceptand clasele de stiintele naturii de la profilul teoretic, unde sunt doua ore, in medie, biologia se studiaza intr-o singura ora sau doua, iar elevii de la clasele de stiinte sociale, filologie, profil teoretic, nu mai studiaza biologia in clasa a IX-a si a XII-a decat optional. Practic, deloc. Astfel, intalnim absolventi de liceu care habar nu au unde este ficatul, apendicele, splina, fara sa mai vorbim de fiziologia, functionarea organelor, pe care nu au inteles-o deloc. - Din punctul de vedere al profesorului de liceu, care considerati ca sunt deficientele invatamantului romanesc? - In primul rand latura informativa - supradimensionata, in detrimentul celei formative. Invatamantul eficient tre