Dupa trei zile incarcate – cu multe concerte si cu multe surprize placute sau nu – a inceput o noua saptamina de Festival, care promitea numeroase intilniri cu ansambluri, solisti si dirijori de cota internationala. Ziua de luni a debutat, intr-adevar, sub auspicii extrem de favorabile, prin concertul sustinut de Cvartetul Voces – renumita formatie camerala –, marcind astfel trei decenii de activitate de anvergura in tara si in strainatate. Dupa interpretarea opusurilor de Beethoven si de Berg, pe coordonatele deja binecunoscute si apreciate de public, membrii ansamblului au revenit pe podiumul Ateneului cu un invitat mult asteptat – Cvartetul Fine Arts –, pentru a prezenta Octetul de Mendelssohn-Bartholdy, o pagina de mare frumusete, prea putin cintata la noi, deci cu atit mai „gustata“ de spectatorii care umpleau sala pina la refuz. Sonoritatea aproape orchestrala, omogenitatea, supletea, perfecta coordonare intre instrumentisti, finetea si stralucirea desenului tematic si ale dialogurilor pline de verva i-au entuziasmat pina si pe cei mai severi auditori.
Din pacate, programarea neinspirata i-a vaduvit pe multi melomani de placerea de a asculta si recitalul de lieduri pe versurile poetilor romani, prezentat la aceeasi ora la Muzeul Cotroceni, in interpretarea sopranei Bianca Manoleanu, alaturi de pianistul Remus Manoleanu (propunind miniaturi de Adrian Pop, Felicia Donceanu, Mihail Jora, Gheorghe Costinescu, Nicolae Coman, Cornelia Tautu, Ede Tereny, Carmen Petra Basacopol), si a tenorului Florin Diaconescu, alaturi de pianista Verona Maier (in ciclul Flacari negre de Pascal Bentoiu). Pe o vreme ploioasa, cu perspectiva lipsei mijloacelor de transport intre Cotroceni si Sala Palatului, unde avea sa se desfasoare concertul de seara, prea putini spectatori fideli Festivalului au reusit sa asiste la acel recital, publicul, destul de numeros, fiind insa