* Pentru Tractorul si ARO, contractele vor fi semnate, in zilele urmatoare, cu Landini, respectiv Crosslander * Azi, la Palatul Victoria, analiza detaliilor privind privatizarea Uzinelor Roman ca parc industrial La Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului este forfota mare in aceste zile. Practic, saptamana in curs este decisiva pentru privatizarea sau, in caz de esec, lichidarea societatilor-problema ramase in portofoliul APAPS, incepand cu Tractorul, Roman si ARO, ca urmare a angajamentelor asumate de guvern fata de organismele financiare internationale. De altfel, pe tot parcursul zilei de ieri, sefii institutiei, in frunte cu presedintele Ovidiu Musetescu, nu au putut fi contactati, pe motiv ca se aflau fie "in discutii cu reprezentantii Bancii Mondiale", fie "in negocieri pentru ultimele detalii cu ofertantii". Cele mai avansate negocieri sunt cele cu firma italiana Landini, pentru privatizarea societatii Tractorul. Surse apropiate APAPS au declarat pentru Adevarul ca acest contract va fi semnat in zilele urmatoare. Singurul obstacol care mai ramasese in calea negocierilor cu Landini a fost surmontat in sedinta de guvern de saptamana trecuta, cand, la ordinea de zi "confidentiala" (de ce "confidentiala"? - n.n.), a fost aprobata strategia de privatizare a SC Tractorul. Mai exact, APAPS a primit, oficial si legal, aprobarea de a sterge datoriile uriase ale societatii brasovene, de ordinul miilor de miliarde. Cumparatorul s-a angajat, in schimb, ca va investi in retehnologizarea uzinei si va continua restructurarea inceputa de APAPS, inclusiv reducerea personalului pana la cifra optima de productie, in baza unui acord social, care, de asemenea va fi semnat in aceste zile cu sindicatele. Si pentru ARO, negocierile sunt avansate, contractul cu firma americana Crosslander urmand a fi semnat la sfarsitul saptamanii. In cazul societatii