- Economic - nr. 186 / 23 Septembrie, 2003 Activitatile sportive din Romania, precum si cele culturale si religioase vor putea atrage, incepand cu anul 2004, noi surse financiare, facilitate de prevederile viitorului Cod Fiscal. Pentru ca banii sa ajunga direct in aceste domenii de activitate, proiectul prevede doua tipuri de inlesniri. Mai intai, este vorba de deductibilitatea cheltuielilor cu reclama si publicitatea, iar, in al doilea rand, de activitatea de sponsorizare, pentru care firmele isi pot deduce direct din impozitul pe profit sumele cheltuite. In acest caz, ministrul finantelor, Mihai Tanasescu, a spus ca sumele alocate pentru sponsorizare trebuie sa indeplineasca, cumulativ, doua conditii: sa nu reprezinte mai mult de trei la mie din cifra de afaceri si sa nu depaseasca 60 la suta din profitul datorat. Ministrul finantelor a exemplificat modul in care va functiona acest sistem de credit fiscal: "O companie care are o cifra de afaceri de o mie de lei poate sa foloseasca in scop de sponsorizare trei la mie, adica trei lei. Daca are de platit un impozit pe profit de cinci lei, nu va mai plati cinci lei, ci numai doi lei, pentru ca cei trei lei pe care i-a folosit ca sponsorizare se deduc din impozitul pe profit. Banii respectivi, in loc sa mearga la bugetul de stat, merg direct la federatia sportiva, spre exemplu". La randul sau, Ion Tiriac, presedintele Comitetului Olimpic Roman, a remarcat ca prevederile Codului Fiscal sunt binevenite pentru sportul romanesc, mai cu seama ca traverseaza o perioada dificila. "Ceea ce am incercat de 10 ani acum a devenit realitate. Este un pas enorm inainte pentru sport, cultura si religie. Toate premiile sportivilor acordate pentru performantele obtinute la competitiile importante sunt neimpozabile" _ a spus Tiriac. M. BARDASANU - Economic - nr. 186 / 23 Septembrie, 2003 Activitatile sportive din Romania, precum si c