Invitat de calibru la Festivalul "George Enescu", Misha Maisky este maestru al violoncelului. Exuberant si fermecator, isi cucereste auditoriul prin virtuozitate si naturalete. - Domnule Misha Invitat de calibru la Festivalul "George Enescu", Misha Maisky este maestru al violoncelului. Exuberant si fermecator, isi cucereste auditoriul prin virtuozitate si naturalete. - Domnule Misha Maisky, cum de ati ales tocmai violoncelul? - Sunt al treilea copil al parintilor mei. Sora mea, care este cu 10 ani mai mare decat mine, e pianista, iar fratele meu, cu 6 ani mai in varsta decat mine, a inceput cu vioara. (A trecut, ulterior, la orga). Pentru mama era suficient sa aiba doi muzicieni in familie. A spus "Ajunge! Vreau ca macar unul dintre copiii mei sa fie normal". (Desi orice se poate spune despre mine, numai ca as fi normal nu...) Cu toate astea, la 8 ani am hotarat brusc ca vreau sa cant la violoncel. De ce la violoncel? Mi-ar fi placut sa am o poveste romantica, sa-mi amintesc despre o seara in care stateam la fereastra si, deodata, am auzit o melodie minunata, cantata la violoncel... Motivul meu a fost mult mai pragmatic: m-am gandit ca voi putea infiinta, alaturi de fratii mei, un trio de familie. Ceea ce, din pacate, nu s-a intamplat nici pana astazi. Acum sper sa alcatuiesc, totusi, un trio de familie, cu copiii mei: am o fata minunata, care canta la pian, iar baiatul este violonist. Cel mai mare vis al meu este sa cantam impreuna. Poate chiar in Romania... - Nu vi se pare o nedreptate ca se compune mult mai mult pentru vioara sau pian, decat pentru violoncel? - Depinde daca esti pesimist sau optimist: jumatatea goala ar fi ca, bineinteles, exista mai multe lucrari pentru pian sau vioara. Dar se poate gasi si o jumatate plina: pentru violoncel s-a compus mai mult decat pentru viola sau double-bass, de exemplu. Exista destula muzica pentru fiecare instrument, n-am