"E extraordinar ca s-au adunat aici muzicieni foarte buni din intreaga Europa, am vazut programul, mi s-a parut excelent. In plus, oameni de peste tot vin sa asculte aici lucrarile lui Enescu, asa ca "E extraordinar ca s-au adunat aici muzicieni foarte buni din intreaga Europa, am vazut programul, mi s-a parut excelent. In plus, oameni de peste tot vin sa asculte aici lucrarile lui Enescu, asa ca ii faceti un mare serviciu". Astfel descrie faimosul dirijor Zubin Mehta Festivalul "George Enescu". Pe care nu se sfieste sa-l si critice, acolo unde e cazul: "Sala Palatului este ingrozitoare, nu mai e un secret pentru nimeni. Aveti alte sali, minunate, in Bucuresti, care, din pacate, sunt prea mici. De aceea trebuie sa suferim aici. Nu inteleg de ce aveti o sala de concerte cu covor pe jos. Primul lucru pe care ar trebui sa-l faceti este sa scoateti covorul. Un covor e bun pentru o sala in care se vorbeste, dar pentru muzica e total nepotrivit. Asa, publicul poate sa auda doar jumatate din sonoritatile muzicii, jumatate din frumusetea ei. Noi ne straduim si aici, dar sper sa revenim intr-o zi si sa cantam intr-o sala buna". Zubin Mehta nu are un gen muzical favorit: "Ma simt "acasa" in 400 de ani de muzica. Orice stil cantam, acela este preferatul nostru. Pentru acest festival, am ales trei lucrari: una folclorica, dar si impresionista - cea a lui Enescu, care a fost influentat de impresionismul francez; apoi, sunt cele doua capodopere, compuse la sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul veacului XX (Stravinsky - "Ritualul primaverii" si Mahler, Simfonia nr.1 in re major). Asadar, trei stiluri diferite". Zubin Mehta cunoaste bine muzicienii romani. "Debutul meu bucurestean s-a petrecut in 1964, la pupitrul unei orchestre romanesti. Apoi, in orchestra mea am sase sau sapte romani. Si, desigur, am fost foarte apropiat de Celibidache. Il veneram. A fost unul dintre cei ma