Astazi debuteaza la Oradea cea de a XIV-a editie a Festivalului de Teatru Scurt care are, incepand din acest an, o noua structura si este organizat de o noua echipa, cu finantare de la Primaria Astazi debuteaza la Oradea cea de a XIV-a editie a Festivalului de Teatru Scurt care are, incepand din acest an, o noua structura si este organizat de o noua echipa, cu finantare de la Primaria Oradea, Ministerul Culturii si UNITER. Timp de cateva zile, spectatorii oradeni vor putea vedea cateva dintre cele mai bune spectacole ale stagiunii trecute - jucate atat pe scena Teatrului de Stat, cat si in spatii neconventionale -, vor participa la discutii cu creatorii acestor spectacole si vor asista la spectacole - lectura. Despre toate acestea am stat de vorba cu directorul artistic al festivalului, criticul de teatru Marian Popescu. - Dupa 1989, in teatrul romanesc a existat o inflatie de festivaluri care nu s-a stins complet nici azi. Care sunt scopurile cu care mai poate porni azi la drum un director de festival de teatru la noi? - Cunosc destul de bine istoria festivalurilor teatrale romanesti, care, pe la jumatatea deceniului 7 din secolul trecut, numara 17 astfel de manifestari. In buna masura, ele au ramas aceleasi si acum. Nu stiu daca e vorba de o inflatie. In orasele unde ele sunt organizate, pentru publicul de acolo, nu exista decat un singur festival teatral, dar, pentru ca prezenta cronicarilor teatrali e solicitata, atunci, fireste ca pare o inflatie cand tu, cronicar, te trezesti asaltat de invitatii. Pare, intr-adevar, inexplicabil (dar nu e!) de ce in multe orase cu institutii teatrale de valoare s-a renuntat la sustinerea creativitatii, a productiilor proprii importante, in schimbul cate unui festival anual, care sa satisfaca nevoia culturala a publicului local. Dar cei care organizeaza un festival teatral in Romania trebuie sau ar trebui sa stie... ce fac. Ad