Primarul Ontanu pune hackerii la munca in folosul comunitatii Primarul sectorului 2, Neculai Ontanu, se mandreste cu "copiii sai" crescuti in centrele de plasament, sub ingrijirea primariei. La doi ani de la infiintarea "liniei fierbinte 9852" pentru copilul aflat in dificultate, rezultatele obtinute i-au incurajat pe psihologi si pe functionari sa extinda programul de protectie a tinerilor. Ieri, primarul a prezentat presei noul program, aducandu-i si pe cativa adolescenti care au reusit in viata, desi aveau handicapul de a proveni din casele de copii. Prin noul program, o echipa mobila consemneaza non-stop cazurile de abuz, neglijare si exploatare a copiilor, asigura consiliere telefonica pentru copiii si tinerii aflati in dificultate si intervine prompt in cazurile de urgenta. Intrucat, din 2001 pana in prezent, numarul de cazuri a crescut, primarul Ontanu a decis sa infiinteze Serviciul de protectie a copilului victima a abuzului, iar numarul 9852 a devenit Telefonul Copilului. Noul serviciu dispune de patru echipe formate din psiholog, asistent social jurist si referent. Ei sunt specializati in abordarea problematicii copilului maltratat (abuzat fizic, emotional, sexual sau neglijat), a celui cu tulburari de comportament (nevroza, tentativa de suicid etc.), precum si a celui cu devianta comportamentala (toxicomanie sau fapte ce intra sub incidenta penala). Daca, in anul 2002, la 9852 au sunat 206 persoane, iar 144 de apeluri au necesitat interventie imediata (in 64 de cazuri fiind vorba despre abandon), in acest an, numarul copiilor constienti de drepturile lor a crescut. Astfel, din 784 de apeluri inregistrate pana acum, 263 au fost urmate de interventii imediate, iar ponderea au reprezentat-o plangerile legate de abuzurile fizice, psihice, abandon si cersetorie. Mai nou, la numarul 9852, copiii, ca si adolescentii, pot telefona doar pentru a discuta si a se sf