Publicitate de peste un milion de euro
Intreaga campanie pentru referendum? a fost incredintata spre realizare tot unei firme care a mai colaborat cu PSD: McCann Erickson. Directorul, Bogdan Enoiu, a afirmat insa ca firma sa a fost aleasa pentru ca este prima in domeniu si ca va primi suma de 25.000 de euro doar daca la referendum se vor prezenta 51a din alegatori si vor vota favorabil noii Legi fundamentale. Potrivit lui Bogdan Enoiu, 320.000 de euro au costat materialele promotionale (postere, fluturasi, bannere, panouri stradale, tricouri, sepcute si cele 11 spoturi TV cu vedete). Putin peste 400.000 de euro a costat promovarea in presa scrisa, locala si centrala, si alte 210.000 de euro promovarea la televiziuni. Ministrul Ioan Rus a spus ca este necesara o suplimentare de fonduri pentru promovarea noii Constitutii.
Agentia de Monitorizare a Presei acuza lipsa de transparenta
Agentia de Monitorizare a Presei si Asociatia Pro Democratia au aratat, ieri, intr-un comunicat de presa ca, in calitate de membre ale Comisiei pentru informare publica si transparenta, au constatat ca fondurile alocate organizarii referendumului au fost, in mare masura, cheltuite inainte de intrunirea comisiei. Or, acest lucru incalca prevederile hotaririi de guvern in baza careia s-a infiintat comisia si conform carora aceste cheltuieli pot fi efectuate numai sub supravegherea comisiei, sustin Agentia de Monitorizare a Presei si Asociatia Pro Democratia. Pe de alta parte, acestea au apreciat ca ?profund netransparenta? optiunea guvernului pentru negocierea cu o singura sursa la incheierea contractelor de acizitii publice si au afirmat ca se vor retrage din comisie daca executivul nu va face publice, in cel mai scurt timp, numele si criteriile de selectie ale firmelor cu care s-au incheiat contracte pentru organizarea referendumului. (A.V.)
Momiti cu Dac