Drumul care leaga Bucurestii de Ploiesti, devenit in ultima perioada unul dintre cele mai intens circulate, va fi, incepand de anul viitor, si unul dintre cele mai sigure. Numarul mare de accidente si Drumul care leaga Bucurestii de Ploiesti, devenit in ultima perioada unul dintre cele mai intens circulate, va fi, incepand de anul viitor, si unul dintre cele mai sigure. Numarul mare de accidente si traficul tot mai dens au impus autoritatilor introducerea unor masuri de siguranta. Trecerile de pietoni au fost inlocuite in unele locuri cu pasarele si, mai nou, Administratia Nationala a Drumurilor (AND) a inceput sa monteze separatoare de sensuri ale traficului. "Vrem sa acceleram ritmul de securizare, mai ales pe drumurile nationale si europene", spune Mihai Basulescu, directorul general al AND. "Vom incepe chiar de anul acesta largirea la sase benzi a soselei Bucuresti-Ploiesti, de la Ion Ionescu de la Brad pana la pasajul existent spre Aeroportul Otopeni. In plus, am montat deja separatoare, la standarde europene, incepand cu zonele care au inregistrat cele mai multe evenimente nedorite. Pentru a facilita accesul spre obiective de pe ambele parti ale DN1, vom crea si unele intersectii cu sens giratoriu, una fiind in pasajul de la Aeroportul Otopeni. Sperand in sprijinul financiar al Ministerului Transporturilor, dorim sa extindem sistemul de separare a traficului spre Ploiesti, pana la Brasov, printr-un proiect-pilot pentru care am obtinut si finantare externa", adauga Basulescu. El spune ca, treptat, toate drumurile importante vor trebui securizate, construindu-se si pasaje subterane si supraterane. Totdata, vor trebui impuse si normele europene de protectie a animalelor, cum ar fi interzicerea expunerii lor la orice fel de riscuri, inclusiv in trafic.