In plina Toamna oradeana, manifestare anuala ce se desfasoara pe parcursul unei luni, in orasul de pe Cris a avut loc, in perioada 27 septembrie-5 octombrie, cea de-a XIV-a editie a Festivalului de Teatru Scurt, de aceasta data cu caracter necompetitiv. Organizata de Teatrul de Stat din Oradea, intilnirea teatrala propune publicului cele mai bune productii din ultimele doua stagiuni, unul dintre criteriile principale de selectie fiind acela al duratei reprezentatiei, caci vorbim de teatru scurt.
In esenta, spectacolele dureaza in cea mai mare parte o ora, baremul maxim fiind de o ora si jumatate.
Aflat la prima experienta festivaliera in calitate de director al institutiei cu doua trupe, una de limba romana si alta de limba maghiara, Lucian Silaghi a apelat la sprijinul criticului de teatru Marian Popescu, director artistic al manifestarii, care a asigurat si selectia celor 22 de spectacole prezentate la Oradea in diverse locatii, de la scena mare ori studioul teatrului, la Teatrul pentru copii si tineret „Arcadia“ sau la spatiile neconventionale de club.
Programul complex a cuprins, pe linga sectiunea propriu-zisa a productiilor invitate, un proiect de spectacole-lectura, discutii publice, dar si prezentarea intitulata Teatrul si computerul.
Patru texte contemporane au fost prezentate publicului in viziunea… „lecturii la masa“ a regizorilor Cristian Juncu, Sorin Militaru si Ana Margineanu, cu sprijinul actorilor teatrului gazda. O modalitate foarte buna de a face cunoscute scrierile pentru scena de ultima ora, cel putin din spatiul european. Portugal, primul text pentru scena al lui Zoltan Egressy, a fost montat de cel mai prestigios teatru din Ungaria, „Katona Jozef“.
Angajat de catre un important teatru din Germania, Lukas Barfuss scrie pentru acesta Dragoste, in patru tablouri, text a carui premiera a avut loc in ace