Pentru a mai da un impuls populatiei sa iasa la vot pe 18 si 19 octombrie, Guvernul, prin intermediul agentiei de publicitate care se ocupa de campania de promovare a noii Constitutii, a prezentat Pentru a mai da un impuls populatiei sa iasa la vot pe 18 si 19 octombrie, Guvernul, prin intermediul agentiei de publicitate care se ocupa de campania de promovare a noii Constitutii, a prezentat doua sondaje cel putin bizare. Anuntand niste rezultate triumfaliste, care indica o participare de peste 50% la referendum, cele doua sondaje au in comun faptul ca sunt nereprezentative. Primul, realizat de o firma necunoscuta, ConsoDATA, "specializata in marketing, sondaje si studii de piata", a fost realizat in perioada 3-6 octombrie, pe un esantion de 1.631 de persoane, prin Internet. Pe langa faptul ca si in tarile cu traditie in cercetarea sociologica sondajele prin Internet nu sunt considerate ca reprezentative, pentru ca nu exista nici un fel de date certe cu privire la cei care raspund, Romania se confrunta si cu o alta problema: doar cinci procente din populatie are acces la Internet. Ca atare, rezultatele cercetarii ConsoDATA nu au nici un fel de relevanta. Ele arata ca 53,77% dintre romani vor merge la vot pe 18 si 19 octombrie, in timp ce 34,83% nu s-au hotarat, iar 11,4% nu vor participa cu siguranta. Dintre cei care merg totusi la vot, 75,32% voteaza "pentru" si 9,91% "impotriva". Cel de-al doilea sondaj, efectuat de Metro Media Transilvania, avandu-l ca fost director pe Vasile Dancu, are si el probleme de reprezentativitate, deoarece 75% dintre interviuri au fost facute telefonic, numai 25% din chestionare fiind completate prin discutii directe cu subiectii. Nici interviurile telefonice nu sunt considerate ca instrumente de lucru adecvate, intrucat nici aici nu se poate sti cu certitudine cine raspunde la telefon. In plus, in Romania doar 60% din populatie are acasa