Proiecte prioritare pentru Guvern
Sustinerea financiara a proiectelor prioritare din transporturi se va asigura din sumele alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat, din credite externe, fonduri externe nerambursabile si din alte surse legal constituite * Reteaua va fi realizata gradual, pana in anul 2015, prin integrarea retelelor de cai de comunicatie rutiere, feroviare, navigabile interioare, maritime si aeriene de pe intregul teritoriu al Romaniei in reteaua transeuropeana * Pe lista actului normativ ce reglementeaza aceste proiecte se regasesc, pe categorii de retele de transport, rute de cai ferate, rutiere, navigabile, porturi fluviale si maritime din judetul Constanta In aceasta saptamana a fost modificata Anexa 3 a Legii 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de transport de interes national si european, printr-o ordonanta de urgenta. Aceasta lege prevede ca finantarea proiectelor prioritare din transporturi se va asigura din sumele alocate anual cu aceasta destinatie de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, din credite externe, fonduri externe nerambursabile si din alte surse legal constituite. In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a elaborat si a supus spre aprobare Guvernului norme adecvate de analiza a retelei in ansamblul sau. La stabilirea acestora s-au avut in vedere documentele europene prin care au fost convenite coridoarele paneuropene de transport, asa cum au fost redefinite la cea de-a treia Conferinta Paneuropeana a Transporturilor, de la Helsinki, din 23-25 iunie 1997. De asemenea, s-a tinut cont si de necesitatea integrarii Romaniei, alaturi de celelalte state interesate, intr-o retea transeuropeana de transport, precum si de cerinta asigurari